Bu Blogda Ara

10 Temmuz 2016

Jane Eyre&Charlotte Bronte



Yıl:2011
Sayfa Sayısı:576 
Yayın Evi:Martı Yayınları
Çeviri: Ceren Taştan

Jane Eyre anne ve babası'nın kaybettikten sonra dayısı'nın onu yanına almasıyla yeni hayatına başlar babası'nın bir rahip olduğu annesi'ninde zengin bir aileden gelmesinden kaynaklanan sırf farklılığı yüzünden Jane'in annesi red edilir...

Bir süre sonra vefat eden Jane'nin annesi ve babası ,dayısı'nın gelip onu almasıyla hikayesi de başlamış olur kendi çocuklarından bile daha fazla sevdiği Jane 'nin ölürken de eşine emanet eden fakat eşinin beslediği kıskanç tutum ve çocuklarının tavırları sebebiyle Jane bir süre sonra katı kuralları olan bir okula gönderir.

Bu okulda iyi bir eğitim alan Jane zamanla öğretmenlikte yapmaya başlar ve iş için gazeteye ilan vererek bu ilana cevap veren Bay Rocherster'ın kızı Adele eğitim vermek üzere yola çıkar.

Zamanın kadınlarından farklı yetiştiriliş tarzı ve eğitimiyle evin beyi Bay Rocherster'ın gözünden kaçmaz hatta Thornfiend'de meydana gelen gizemli olaylar'ın sessizliğini paylaşırken dostlukları aşka dönüşmeye başlar fakat Thornfiend konağının sakladığı daha derin sırları vardır...

Jane Eyre 1947 yılında yayınlanmış Victorya dönemi tarzında ve Romantizm akımının en önemli eserinden biri sayılan bir romandır.

'Uğultulu Tepeleri' yazarı olan Emily Bronte'nin kız kardeşi olan Charlotte Bronte 'Jane Eyre' sayesinde ünlenerek kendi isimlerini kullanarak artık eserlerini yayınlanmaya başlarlar.

Jane Eyre'yi okumak için zamanınız yoksa eğer film ve mini serileri'de izleyerek bunu telafi edebilirsiniz bunun için eski bir yazım olan Jane Eyre   tıklayarak okuyabilirsiniz. 

Martı yayınları'nın tam Metin olarak yayınlandığı ki ben yıllar önce okumuştum meğer devamı da baya uzunmuş okumuş oldum böylelikle yanlız indirimlerden yararlanarakta çokta uyguna alabileceğiniz bu klasik eser 'in kapağını hiç beğenmedim hiç bir albenisi yok hele o kız resmi Jane Eyre olmasa alıp bakamıcağım bir kitap kapağı!

Bence yayın evi kapak tasarımları konusunda bir tık daha yaratıcı olmalı onun dışında yazım karakteri ve punto büyüklüğü gayet güzel olmuş hatta birde ciltli olsaymış şahane olurmuş ya neyse Özellilikle romantik severler hele 'Aşk ve Gurur' severlerin mutlaka okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum Jane Eyre 'yi tavsiye ediyorum...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim :)